Воскресенье, 29.09.2024, 23:30
Приветствую Вас Гость

Мой сайт


Главная » 2013 » Декабрь » 20 » Определен :: Двузонов шок сензор
23:04

Определен :: Двузонов шок сензор





Енергонезависима памет

Всеки път при подаване на захранване системата се намира в положението, в което е била при премахването му. Например, ако се откачи захранването при свиреща сирена, при възстановяването му сирената отново ще звучи. Това не позволява алармата да бъде обезвредена чрез захранването й – нещо, което е често срещано при други модели алармени системи (при подаване на захранване винаги са изключени).

Самодиагностика

При всяко включване, системата проверява всички датчици и при повреда на някой от тях Ви сигнализира с характерен звук.

Байпасиране на зони

Позволява Ви да включвате алармата и да охранявате автомобила дори и при постоянно задействан или повреден датчик (например отворена врата), като по време на байпаса, съответният датчик или датчици се игнорират до възстановяването им (затваряне на врата), след което се поемат под охрана.

Двузонов шоков датчик

Този датчик реагира на вибрации или рязък удар върху автомобила. Има две регулируеми нива на сработване. Първото ниво на сработване е предупредително, което се настройва да реагира на относително леки удари и вибрации. Целта му е да предупреди евентуалните нарушители за наличието на охранителна техника. Второто ниво е алармено и се настройва да сработи при по-силен удар или вибрация, предпоставящи счупване на стъкло или друга интервенция, за която трябва да се сигнализира. Предимство на шоковия датчик е, че реагира при посегателства върху автомобилът и неговата периферия.

Предвид принципа на действие на шоковия датчик, той има следните особености при експлоатация: При паркиране на улици с интензивно движение, преминаването на тежкотоварни автомобили предизвиква силни вибрации, които могат да доведат до фалшиво сработване на шоковия датчик. При паркиране на тротоари, преминаващите покрай автомобила хора могат да го закачат или ударят неволно, така че също да задействат шоковия датчик. При големи температурни разлики, могат да се получат в следствие на свиване или разширение на пластмасите кратки вибрации (най- често при френските автомобили) и в зависимост от мястото на закрепване на шоковия датчик или централата, да доведат до фалшиво сработване. Вземайки всички тези неща предвид, шоковият датчик може да бъде настроен така, че да не задейства при тези нива на вибрация. Възниква логично въпросът, когато се паркира автомобилът на тихи места, шоковият датчик ще реагира ли при внимателно нанесени интервенции по автомобилът. За да отговорим на този въпрос, в нашите алармени системи са предвидени няколко режима на охрана. Това позволява шоковият датчик да бъде настроен с максимална чувствителност - за тихи места и режими с намалена чувствителност - за различно оживени места, с което се постига изключително висока надеждност на охрана и комфорт при експлоатация на алармената система.

Обемен датчик

Това са външни датчици за охрана на автомобила, които реагират при нарушаване на обема на охрана или движение в него. Те могат да бъдат еднозонови или двузонови. Вътрешната зона охранява вътрешния обем на купето, а външната зона играе роля на предупредителна и реагира при доближаване до автомобила. Предимство на обемния датчик е да реагира при проникване в автомобила, независимо как е станало това, с което се дублират (двойно осигуряват) датчиците за отваряне на врата, ако са клеясали или повредени, както и ако внимателно е счупено или премахнато стъкло, без да бъде задействан шоковият датчик.

Имайки предвид принципите на действие на обемните датчици, те имат следните недостатъци: Наличието на голямо летящо насекомо вътре в купето ще води до често сработване на системата. Ако автомобилът е паркиран под дърво, при силен вятър, при валеж или в близост до трафопост с променлива консумация, е възможно самозадействане (фалшиво сработване). Поради тази причина, в нашите алармени системи има режим на охрана, при който е възможно да се изключи този датчик. Това Ви позволява да ползвате всички предимства на обемния датчик и да го изключите, когато Ви създава проблеми.

Датчици на врати и капаци

Системата реагира на отваряне на врати и капаци, чрез бутоните, задействащи осветлението на купето или монтирани допълнително. Предимство: Няма фалшиви сработвания.

Датчик “контакт”

Системата реагира при подаване на “контакт” на автомобила.

Интелигентен токов датчик

Това е датчикът, който реагира при всяка промяна в консумацията на ел. енергия от автомобила (например включване на автокасетофон, плафон и други). Той е много полезен датчик, но може да създаде и значителни фалшиви сработвания, ако има модули в автомобила, които остават да консумират ток след изключване от контакт (такива модули са например вентилатора за охлаждане или зарядно устройство за GSM).

Токовият датчик в нашите алармени системи е интелигентен и в повечето случаи успява да анализира конкретната ситуация и да намали фалшивите сработвания до минимум, но въпреки това, ако имате фалшиви сработвания е желателно да го изключите.

Токовият датчик може да бъде използван и като датчик за отваряне на врати и капаци, които при отварянето си светват лампичка. Това е удобно, тъй като не е необходимо да се теглят кабели и да се разглобява автомобилът, за да се стигне до ключето на съответната врата. Недостатъкът е, че ако крушката на плафона изгори, датчикът няма да разбере за отваряне на вратите, за което трябва да се внимава, ако се използва в тази си функция.

Многофункционален светодиод

Всеки път мига по различен начин и с различен цвят в зависимост от това каква функция изпълнява в момента системата (“Valet” режим, доклад за алармено събитие, вграден имобилайзер и други).

Видове сирени

Сирените са два вида: С вграден генератор и такива без електроника и могат да се управляват с два вида сигнали – модулирани и немодулирани. Модулираните сигнали се използват, когато искаме да използваме мелодичните звуци и програмируемите звуците на изхода за сирена на VALCOR. С немодулиран сигнал се управляват само сирени с вътрешен генератор независимо дали са със собствено аварийно захранване (автономни) или обикновени сирени. В този случай алармата при задействане подава постоянен сигнал, при което сирената свири със звук генериран от електрониката й. Сирени работещи с модулирани сигнали са сирени без електроника (само излъчвател или така наречените “шпули”) или специализирани автономни сирени. Алармите VALCOR могат да работят с всички типове сирени, но работят основно с модулирани сирени и автономни сирени позволяващи управление с модулиран сигнал, за да се постигне многообразие на звуците и по-големи функционални и охранителни възможности. Трябва особено да се внимава, ако шпула се управлява с немодулиран сигнал, това ще доведе до изгарянето й.

Многофункционален изход

Това са изходи, които могат да изпълняват определен набор от програмируеми функции в зависимост от конкретното им приложение и желание на клиента. Наличието им може значително да увеличи степента на сигурност и охрана, както и да въведат екстри към Вашия автомобил, водещи до по-комфортното му експлоатиране.

Видове звуци

Предупредителен звук– това е характерен къс силен звук, с който трябва да се предупреди за наличието на охранителна система и за леки интервенции.

Тих тон – това е мелодичен тих звук, с който се индицира определено събитие или действие.

Алармен звук от датчик – това е характерен прекъснат звук с намалена продължителност (около 20 сек.). Звукът е прекъснат, за да може да се различава от звуците на другите датчици. Продължителността е намалена, тъй като тези датчици могат да задействат и фалшиво, а не трябва да се досажда на околните.

Алармен звук от врати, капаци, контак – това е звук, който може да се програмира и да е характерен и отличителен за вашия автомобил. По този начин при настъпване на реално и важно събитие, Вие ще може безпроблемно да разпознаете, че към вашия автомобил има сериозна атака и да вземете незабавни мерки.

При охранителните системи, производство на нашата фирма е предвидена възможност за програмиране на различни мелодии за включване и изключване (8 бр.), за предупредителна зона на шоков и обемен датчик (8 бр.), при задействане на втора зона на шоков и обемен датчик (16 бр.), 256 вида звуци или мелодии при задействане от врати (капаци) и подаване на "контакт". Възможно е също така при желание от страна на клиента, всички видове звуци издавани от сирената да бъдат програмирани с такива по негов вкус.



Источник: www.lesi-bg.com
Просмотров: 329 | Добавил: fecteve | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Мини-чат
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 1
Статистика

Онлайн всего: 10
Гостей: 10
Пользователей: 0
Форма входа
Поиск
Календарь
«  Декабрь 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архив записей
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz